Înscrieri pentru Games of Science 2024, cea mai mare competiţie de comunicare pentru tinerii cercetători
A fost dat startul înscrierilor pentru Games of Science, competiția care promovează știința pe înțelesul tuturor și care oferă acces tinerilor cercetători la traininguri de comunicare publică și la o comunitate de oameni de știință și susținători ai științei din toate domeniile.
Games of Science are opt sesiuni locale, urmate de o finală naţională care va avea loc în luna mai. Pe parcursul trainingului participanții descoperă împreună cum pot explica pe scurt și clar idei și procese complexe. Concursul Games of Science este un format original, elaborat de Ada Roseti și are scopul de a-i familiariza pe tinerii cercetători cu prezentările publice pe durate scurte, de la 15 secunde la 3 minute.
Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu organizează trainingul în 28 martie și concursul în 29 martie. Tinerii implicați în cercetarea unui subiect de interes şi care își doresc să comunice mai bine despre studiile în cercetare se pot înscrie accesând: https://socialinnovsolutions.typeform.com/to/eMpKcj18 .
Proiectul este deschis studenților, masteranzilor şi doctoranzilor români, precum și cercetătorilor, cadrelor didactice și altor specialiști cu vârste cuprinse între 20–35 de ani, care lucrează în instituții de învățământ și cercetare sau în alte organizații cu profil științific.
Detalii privind palmaresul edițiilor anterioare, precum și informații privind înscrierile sunt prezentate pe website-ul Games of Science.
Juriul Games of Science este format din oameni de știință, experți locali și regionali, reprezentanți ai universităților, comunicatori de știință și susținători ai comunicării științei din multiple domenii. Fiecare etapă a proiectului va avea un juriu dedicat și variat pentru a cuprinde toate subiectele aduse în discuție de către participanții în concurs.
Ediția din 2024 a Games of Science este organizată de SciPublic Forum, asociație care își propune pregătirea și antrenarea oamenilor de știință pentru colaborare și comunicarea cu publicul larg, și Social Innovation Solutions, organizaţie activă în sustenabilitate, impact social şi inovaţie. Proiectul are ca partener principal, Raiffeisen Bank, susținerea Aqua Carpatica, și este derulat în șapte centre universitare, Sibiul alăturându-se în mod tradițional partenerilor educaționali din Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Ovidius din Constanța și Universitatea de Vest din Timișoara.